CAEXPO 2019: Malaysia catat nilai jualan RM678 juta
Tujuh Memorandum Persefahaman (MoU) bernilai RM31.71 juta turut ditandatangani antara syarikat Malaysia dan pengimport China
Thu Sep 26 2019
CAEXPO 2019: Nilai jualan produk Malaysia catat rekod RM652 juta
Khairul Annuar Abdul Halim berkata jumlah itu dijangka akan meningkat pada hari terakhir hari ini.
Tue Sep 24 2019
Dagangan Malaysia-Wilayah Guangxi lonjak 120 peratus pada 2018
Zaimah Osman berkata bagi tempoh sama, jumlah import barangan Malaysia turut meningkat kepada US$572.79 (RM2.4 bilion) berbanding US$325.67 juta (RM1.3 bilion) pada 2017.
Tue Sep 24 2019
CAEXPO 2019: Lebih 600 sesi padanan perniagaan, tujuh MoU ditandatangan PKS
Sesi pemadanan perniagaan hari ke-3 CAEXPO itu memfokuskan kepada platform e-dagang terkemuka China dalam usaha meluaskan capaian pasaran produk tempatan.
Mon Sep 23 2019
CAEXPO 2019: Produk makanan Malaysia paling digemari pembeli China
Sedap, berkualiti dan harga berpatutan antara reaksi pengguna China terhadap produk Malaysia yang dipamerkan di Ekspo China-ASEAN (CAEXPO) 2019 di Nanning.
Mon Sep 23 2019
CAEXPO 2019: Produk Sabah & Sarawak seperti 'pisang goreng panas' di China
Masyarakat China mudah tertarik dengan produk dari dua negeri terbesar Malaysia itu apabila ia dipamerkan di Ekspo China-ASEAN (CAEXPO) 2019.
Sun Sep 22 2019
CAEXPO 2019 : PKS nikmati jualan tinggi, kenal pasti potensi rakan niaga China
Syarikat Perusahaan Kecil dan Sederhana (PKS) yang menyertai Ekspo China-ASEAN (CAEXPO) 2019 memperoleh reaksi positif mengenai produk tempatan daripada masyarakat di Nanning, China.
Sun Sep 22 2019
CAEXPO 2019 bantu capai sasaran 30 juta pelancong TMM2020
Syarikat tempatan juga mengambil peranan dalam usaha mencapai sasaran 30 juta pelancong pada tahun depan.
Sun Sep 22 2019
China saran lima perkara kukuhkan kerjasama dengan ASEAN
Han Zheng berharap komuniti ASEAN dapat mengambil inisiatif untuk bekerjasama menjayakan inisiatif BRI yang dijayakan oleh negara itu.
Sat Sep 21 2019
CAEXPO 2019: Sesi B2B Malaysia-China kerjasama strategik promosi perusahaan dua negara
Datuk Ignatius Darell Leiking program itu dalam masa yang sama turut meluaskan pasaran produk Malaysia ke wilayah lain selain Guanxi.
Sat Sep 21 2019
CAEXPO 2019: Reputasi produk tempatan dapat tempat di hati masyarakat China
Menurut Ketua Pegawai Eksekutif MATRADE Datuk Wan Latiff Wan Musa, tidak kira di wilayah mana pun di China, produk Malaysia yang dipasarkan pasti akan mendapat pujian.
Fri Sep 20 2019
Usahawan mikro berpeluang sertai CAEXPO akan datang
Menurut Pengerusi MATRADE Tan Sri Halim Mohammad, usahawan mikro perlu bermula di Malaysia dan meningkatkan perniagaan mereka ke tahap yang lebih tinggi.
Fri Sep 20 2019
CAEXPO 2019 turut tingkatkan ekonomi domestik
Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Ignatius Darell Leiking berkata, ia dapat menarik masyarakat China untuk datang ke Malaysia dan merasai sendiri produk keluaran negara.
Fri Sep 20 2019
CAEXPO 2019: Capaian produk tempatan diperluas ke pasaran tahap kedua, ketiga China
Pakatan yang baik antara kedua-dua negara akan meluaskan lagi jaringan capaian produk Malaysia di seluruh pasaran dalam dan luar negara, serta atas talian, yang dimiliki China Post.
Fri Sep 20 2019
CAEXPO 2019: Syarikat PKS diseru tambah nilai produk supaya lebih diyakini
Perkara itu menjadi pesanan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad kepada beliau untuk disampaikan kepada syarikat PKS yang menyertai ekspo tersebut.
Fri Sep 20 2019